Postări pe Blog   |  Amendament de completarea legislației salariale prin crearea de facilități pentru sectorul de „Construcții nave” asemenea celor din sectorul „Construcții”

Amendament de completarea legislației salariale prin crearea de facilități pentru sectorul de „Construcții nave” asemenea celor din sectorul „Construcții”

Foto-47După ample consultări cu navaliștii din Tulcea și o mare parte a celor din județele limitrofe, după ce am luat act de faptul că cca 12.000 de salariați lucrează în șantierele navale românești, industria construcției de nave și de structuri plutitoare reprezentând cca. 1% din PIB-ul României în condiții de muncă grele și cu un grad ridicat de periculozitate, am inițiat un amendament prin care solicit creșterea salariului minim pe economie și a drepturilor conexe pentru constructorii de nave în concordanță cu cele din sectorul Construcții (modificat prin Ordonanta 114/228 și Plx.93/2019)

Astfel, Art. 66 s-ar modifica și completa după cum urmează:

Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

  1. Punctul (ii) al lit.a) de la punctul 5 al articolului 60 se completează şi va avea următorul cuprins:

„a) angajatorii desfăşoară activităţi în sectorul construcţii care cuprind:

(i) activitatea de construcţii definită la codul CAEN 41.42.43 – secţiunea F – Construcţii;

(ii) domeniile de producere a materialelor de construcţii, definite de codurile CAEN cunoscute la care se adaugă Construcția de nave si structuri plutitoare, cod CAEN 3011.

Foto-18Reiterez faptul că rezolvarea acestor probleme din Sectorul Construcțiilor navale este decisivă pentru realizarea proiectelor de investiții publice și private. În ultimii ani sectorul construcțiilor navale s-a confruntat cu dificultăți deosebite privind asigurarea cu forță de muncă specializată și de o concurență neloială.

Neadoptarea amendamentului propus, de crearea de facilități pentru sectorul de „Construcții nave” asemenea celor din sectorul „Construcții”, va duce la perpetuarea dificultăților menționate și la inechități impardonabile pentru o activitate pentru care România a primit recunoaștere internațională.

Şantierele navale din România au construit foarte multe nave, atât militare, cât şi civile pentru mai multe state importante din lume.

Printre realizările de marcă ale industriei navale putem menţiona navele „Groningen” şi „HNMLS  Karel Doorman” pentru Marina Regală Olandeză, de altfel, cam toate navele militare olandeze sunt construite la Galaţi, nava „Yara Birkeland” construită la Brăila pentru compania norvegiană „Yara” este o navă specială pentru transportul containerelor, care are propulsie 100% electrică și este complet automatizată în ceea ce privește operațiunile de încărcare, descărcare şi navigație, tot la Brăila este construită pentru compania norvegiană „Havfisk” un trauler, o navă de pescuit care va fi prima din lume dotată cu un sistem integrat de stocare a energiei, alcătuit din propulsie diesel mecanică/diesel electrică şi baterii, la Șantierul Naval „Vard” din Tulcea este construită o navă care reprezintă, de asemenea, o premieră mondială, fiind cea mai nepoluantă navă din lume, nava „Le Comandant Charcot” pentru compania franceză „Ponant”, la șantierul „Damen” din Galați a fost lansată la apă una dintre cele mai sofisticate nave construite în ultimii ani, un spărgător de gheață pentru Antarctica, nava „Nuyina” construită pentru Guvernul Australiei.

Aşa cum se poate observa industria construcţiilor navale este foarte dezvoltată în România.

Distribuie postarea

Google1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>